Dersin Adı | İçmimarlık ve Çevre Tasarımı için Uygulama Atölyesi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 451 | Güz | 0 | 2 | 1 | 1 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin değişen sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik, etik ve hukuksal koşullar altında çağdaş yaşam ve modern iş hayatı konusunda donanım edinmesini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriğinde kariyer planlaması, iş olanakları, kişisel CV oluşturma, iş başvurusu örnekleri, mülakat becerileri, iş hayatına giriş, çağdaş yönetim, araştırma geliştirme teknikleri gibi konular yer alır ve bunlar misafir konuşmacılar, alan-fabrika-kurum gezileri vasıtasıyla veya seminer şeklinde işlenirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Seminer I: Kariyer Planlama: CV ve niyet mektubu | ÖDEV 1: CV - niyet mektubu hazırlama |
3 | ÖDEV 1’in TESLİMİ | |
4 | Seminer III: Sanat ve tasarım sergilerinin buluşması-NURSAÇ SARGON-ÖZGÜR DEMİRCİ | |
5 | Seminer IV: Opera ve Bale Sahne tasarımı – TAYFUN ÇEBİ | |
6 | Seminer V: Ağaçla özgün tasarım konspetleri geliştirme –ANANAS WOOD WORKING | |
7 | Seminer VI: Sanatsal bakış açısı | - |
8 | RAPOR 1 TESLİMİ | |
9 | Seminer VII: Sanat ve tasarım söyleşisi - KATUN | |
10 | Seminer VIII: Deneysel tasarım - WANGAN-KEREM ÖZERLER-MERTCAN UZYILDIRIM-KUTAY YORULMAZ | |
11 | Seminer IX: TV programları ve internet kanalları arasındaki farklar - REFİKA BİRGÜL-BAHAR KİTAPÇI | |
12 | Seminer X: Mezuniyet sonrası başarı hikayesi - ZEYNEP MAYRUK | |
13 | Seminer XI: Sanat ve tasarım girişimciliği - AYÇA TÜYLÜOĞLU GÖKER | |
14 | RAPOR 2 TESLİMİ | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Cuddy, A. (2018). Presence:Bringing Your Boldest Self to Your Biggest Challenges. Little, Brown and Company, UK. ISBN:9780316256582. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Fox, S. (2016). How to Write Simple and Effective Letters of Intent in Just 500 Words. 500 Words Ltd. ISBN: 9780995540903 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 40 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | - | |
Seminer/Çalıştay | - | |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | - | - |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | - | 0 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | - | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | - | - | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 44 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest